Haltiamieli
Puoliksi unessa
Noita
Poissa
Sukupuoli: 
Tupa: Puuskupuh
Se on aina osa minua, huutaa korvaan, kerää voimaa
|
 |
« Vastaus #103 : Heinäkuu 29, 2010, 21:02:03 » |
|
Ääh, pitäisi siis osata kertoa mikä on ihanin paritus? En nyt tiedä, omalta osaltaan kaikki kirjoissa olevat paritukset ovat kaikkein parhaimpia, mutta toisaalta en pidä Harry/Ginny-parituksesta. Toisaalta he sopivat toisilleen niin täydellisesti, mutta toisaalta taas eivät. Tiedä sitten mitä mieltä olen.
Yleisesti ottaen en pidä slash-parituksista. Ne menevät ficeissä vain jos ficci on hyvin kirjoitettu. Harry/Draco-paritusta taidan sietää vain parissa ficissä, ja ne löytyvät kumpikin Finistä. Remus/Sirius on yksi, jota en voi käsittää... Enkä myöskään Harry/Voldemort-paritusta. Enkä yhtään tiedä, miksen slashista niinkään pidä, ehkä se on vain jotenkin niin outoa kun vertaa sitä kirjoihin.
Mutta jos kirjojen paras paritus pitäisi sanoa, niin se on varmaan kuitenkin Severus/Lily, vaikka se onkin vain yksipuolinen (vai onko sittenkään). Severuksen tarina muutenkin on koskettava ja vaikuttava, etten voi muuta kuin nostaa hattua sille. Tuo paritus on olennainen osa tarinaa, ja siksi pidänkin siitä. Severuksen tie kulki niin vahvasti hänen Lilyä kohtaan tuntemansa rakkautensa mukana, että pakko siitä parituksesta on pitää. Toinen kirjojen paritus, josta pidän, on Tonks/Remus. Vaikka heillä onkin "hieman" ikäeroa, on paritus silti oivallinen. He molemmat ovat lempihahmojani, joten heidän saattamisensa yhteen oli mukava yllätys. Remuksen rauhallisuuden luulisi rauhoittavan Tonksiakin hieman, ja eikö Tonks muuttunutkin kirjoissa kun heidän suhteensa oli saatu kuntoon. Ja vaikka Remus yrittikin paeta sitä hieman, niin silti hän palasi Tonksin luokse ja he kuitenkin kuolivat molemmat rakastaen toisiaan ja poikaansa, Ted-raukkaa. Toivon mukaan joku löytää näistä perusteluistani jotain pointtia.
Niin, ja Bloodien mainitsema Bloodie/Severus-paritus menettelee Jatkiksessa, mutta muuten en voi käsittää itsensä parittamista kirjan hahmoille. *köhhaltisjavolduiltasaduissaköh* Se on jotenkin niin...outoa minun ajatusmaailmaani nähden. *osaan taas selittää*
|