Uusimmat uutiset

6.9.06

Huhuja koskien FK -ja PP -elokuvia

HarryPotterFanZone on julkistanut sivuillaan huhuja niin Feeniksin kilta - kuin Puoliverinen prinssi -elokuvista. Sivuston tietojan mukaan Feeniksin kilta -elokuvan pituus tulee olemaan 135 ja 165 minuutin välimaastossa.
Koska osa faneista ei halua spoilaantua elokuvaan mahdollisesti tulevien kohtausten suhteen, on ne nyt luettavissa maalaamalla alla oleva teksti: Elokuvassa huhun mukaan nähtäisiin Arthur Weasley Pyhän Mungon taikatautien ja -vammojen sairaalassa, Oljo, Weasleyn kaksosten lähteminen Tylypahkasta sekä Velhomaailman ihmeisiin perehdyttävät tutkinnot. Myös kohtauksia Riesusta on kuvattu ja ne saattavat olla mukana elokuvassa. Sen sijaan Dobbya tai kohtauksia mörön kanssa ei elokuvassa nähtäisi. Tämä tarkoittaisi sitä, ettei Mollyn ja mörön kohtaaminen Kalmanhanaukiolla pääsisi mukaan elokuvan lopulliseen versioon.
Harry Potter ja Puoliverinen prissi -elokuvaa koskevat huhut käsittelevät elokuvan ohjaajaa. Huhun mukaan Warner Brosin ehdokkaita ovat Chris Columbus, Alfonso Cuaron, James McTeigue, Terry Gilliam ja Matthew Vaughn. Sen sijaan M. Night Shyamalan, jota aiemmin huhuttiin kuudennen tai seitsemännen Potter -elokuvan ohjaajaksi, olisi nyt HPFZ -sivuston saaman huhun mukaan kieltäytynyt Warner Brosin työtarjouksesta.
Warner Bros ei ole antanut tiedotetta koskien näitä tietoja. Joten tietoja tulee käsitellä tällä hetkellä vain huhuina.
...kirjoitti Ronija kello 09:55

49 Kommentteja:

Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Voi että jos Cuaron vaa sais ohjata PP:n! Siitä tulis hyvä elokuva. Cuaron on paras hp- ohjaaja.

06 syyskuu, 2006 10:39  
Anonymous Arkkienkeli Mikael heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jee, viimeinkin Riesua! Odotan innolla niiden tyyppien selityksiä miksi Riesu ei ole esiintynyt neljässä ensimmäisessä elokuvassa.

Ja Oljokin tulee! Hurraa! Siis, en minä mitenkään pidä Oljosta, mutta hän on tärkeä henkilö juonen kannalta.

06 syyskuu, 2006 11:39  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

En voisi olla enempää samaa mieltä ensimmäisen kirjoittajan kanssa! Cuaron takaisin ohjaajaksi, kiitos.

06 syyskuu, 2006 12:25  
Anonymous rliesu heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minusta Molly ja Mörkö- kohtaus ei ole kovin tärkeä, joten hyvä että jättivät sen pois. Onneksi tulee Fredin ja Georgen lähtö ja V.I.P.it tietenkin. Ja oljo on kiva nähdä :)

06 syyskuu, 2006 12:55  
Blogger Tanzu heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Blogin järjestelmänvalvoja on poistanut tämän blogitekstin.

06 syyskuu, 2006 13:16  
Blogger Tanzu heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Toivottavasti nuo huhut pitävät paikkaansa. Olisi kiva nähdä Riesu ja Oljo.

06 syyskuu, 2006 13:17  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Columbus takasin ruoriin!

06 syyskuu, 2006 14:17  
Anonymous dobby heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Alfonso Guaron EI SAA TULLA PP:n OHJAAJAKSI!

MIKE NEWELL RUORIIN!

06 syyskuu, 2006 14:24  
Anonymous Joanne heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

No toivottavasti Columbus ei ohjaa PP:tä.

06 syyskuu, 2006 14:30  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ihan mikä muu vaan noista muttei Columbusta!

06 syyskuu, 2006 14:49  
Anonymous Winky heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ihan mikä vaan muu ohjaajaksi, paitsi ei Cuaronia! Mieluiten Columbus...
Ihanaa, jos Fredin ja Georgen lähtö tulee siihen leffaan. Saan nauraa vedet silmissä. :D

06 syyskuu, 2006 15:24  
Anonymous Mellu heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

jes, jes hyviä kohtauksia tulossa, jos nyt vaan ne siihen ottaa... Olisi kyllä voinut sen Mollyn mörkö kohtauksen ottaa mukaan...

06 syyskuu, 2006 15:34  
Anonymous emilia heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jes! Toivottavasti pitää paikkaansa et fredin ja georgen näyttävä poistuminen tulee elokuvaan! :)

06 syyskuu, 2006 16:36  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Newell kehiiin !!

06 syyskuu, 2006 17:02  
Blogger Loony Zindra heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Muistaakseni sain enkunkielisiltä sivuilta sen kuvan, että noita Riesu kohtauksia tehtiin, mutta ne leikattiin leffasta pois. Itse kannattaisin noista ohjaajista mieluiten Cuaronia (Shaymalan olisi ollut kyllä hyvä :(

06 syyskuu, 2006 18:22  
Anonymous haldir heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Toivottavasti elokuvasta tulee 165 minuuttinen. Mitä pidempi sen parempi!

06 syyskuu, 2006 20:15  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Toivottavasti huhut pitää paikaansa.

Miten tämmösen kommentointijutun sais muuten omil sivuill?

06 syyskuu, 2006 20:16  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

CHRIS COLUMBUS TAKAISIN NIIN POTTERIN TARU VOI JATKUA!! CUARON PELLOLLE IKUISESTI TAI LUKKOJEN TAAKSE!! Ja Newell mahdollisimman kauas englannista! CHRIS ON MAAILMAN PARAS OHJAAJA!! Ilman Chrisiä Potter ei ole mitään! <- My opinion. Älkää raivostuko pinnallisen toiminnan ystävät (cuaron, newell)

06 syyskuu, 2006 21:36  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

siis cuaronin ja newellin ystävät

06 syyskuu, 2006 21:36  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Yes yes!

06 syyskuu, 2006 21:37  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Vaikkeivat Cuaron ja Newell onnistuneet mitenkään kovin hyvin niin Columbus nyt viimesenä! Hän tekee leffansa 10-vuotiaille ja arvatkaa sopiiko sellainen tyyli kutoseen, kun ei ensimmäisiinkään sopinut?

07 syyskuu, 2006 00:09  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Onko Colomubus muka jonkun mielestä sitten syvällinen? Pelkkää kalseaa karkkiväriä vailla aitoa inhimillistä tunnetta. (jos ei tunteeksi lasketa sentimentaalis-pateettisia söpöilyjä kuten Hermionen kyyneleet Malfoyn haukuttua häntä kakkosessa)

07 syyskuu, 2006 07:24  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ei Dobbya? Miten Harry sitten saa tietää tarvehuoneest?

07 syyskuu, 2006 09:45  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Columbuksella on aitoa tunnetta elokuvissaan ja eräänlaista kodikkuutta mitä muissa ei ole. Ykkösessä ja kakkosessa juoneen tuntuu uppoavan 100prosenttisesti ja siinä oli paljon tavallisia arkipäivän juttuja, ja John Williamsin musiikki paranti leffoja entisestään. Cuaron sai kolmosesta hirveän katteettomalta tuntuvan teinix-leffan ja hermionesta tuli OOC. Nelonen oli hieman parempi mutta sekin oli typerällä huumorilla höystetty ja hieman vajaan tuntuinen. Columbus saa elokuvista lämminhenkisen ja mukavan. Vaikka teistä ehkä tuntuukin että elokuva olisi kymmenenvuotiaille, niin antakaa vielä Columbusille mahdollisuus. Asioiden synketessä kutos-elokuvassa olen varma että Columbusiltakin tulee sitä actionia vielä kehiin sen verran kuin siinä tarvitaan. Ja vaikka teistä joistakin 1 ja 2 elokuvat tuntuivat lällyiltä, se johtui siitä että Harry, Ron ja Hermione olivat itsekin vasta 11 vuotiaita ja kakkosessa 12 vuotiaita, joten heidän ajatustapansa on toki Columbus oikein toteuttanut. Pidättehän te kadullakin nähtyjä 11 uotiaita lapsia pikkuisina. Joten antakaahan Chrisin vielä yrittää ja näyttää todelliset kyntensä teille kutosessa, mutta minä olen täysin vakuuttunut jo.

07 syyskuu, 2006 09:55  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Columbuksen tyyli on nähty jo moneen kertaan eikä hän sovi ollenkaan fantasialeffan ohjaajaksi. Jos arvostellan ohjaaja niin älkää sekoittako lähinnä käsikirjoittajalle tai säveltäjälle kuuluvia asioita siihen.
Ykkönen ja kakkonen ovat paljon lyhyempiä ja yksinkertaisempia kirjoja kuin muut ilmestyneet, joten se pitää ottaa huomioon, kun vertaillaan ykkösleffaa vastaavaan kirjaan ja toisaalta nelosleffaa kirjaansa.

07 syyskuu, 2006 12:21  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Väärin väärin ja väärin. Kyse oli leffan kokonaisuudesta, ja onhan Columbuksellakin vaikutusta asioihin. Ja hänhän juuri on täydellinen fantasialeffojen ohjaaja, koska älysi ottaa Dobbyn mukaan mitä Cuaron ja Newell EIVÄT tehneet. Ja huhujen mukaan ei vitosessakaan tulla näkemään Dobbyä eikä huispausta. Ja Cuaronin huispaus oli mahtavaa! Ykkösessä ja kakkosessa on kaikki mitä pitikin.

07 syyskuu, 2006 16:58  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

"Ykkösessä ja kakkosessa on kaikki mitä pitikin."

Turhaakin kyllä mutta siihen olikin aikaa. Niin kuin sanoin niin ykkönen ja kakkonen ovat lyhyempiä ja yksinkertaisempia kirjoja kuin loput. Jos luulet, että Columbus saisi kutoseen vastaavan prosenttimäärän kirjasta elokuvaan kuin ykköseen niin et ole miettinyt asiaa pätkääkään. Eikä se elelleenkään kerro ohjaajan taidoista. Minäkin voisin tehdä elokuvan jossa olisi vaikka kaikki kohtaukset kirjasta mutta eri asia olisi sen leffan laatu.

Dobbyjen pois jättämiset voi olla käsikirjoituksessa (tuottajallakin on vahva sanansa tälläisissä projekteissa) eikä sillä edes ole mitään merkitystä elokuvan hyvyyden kannalta. Huispaustakin on jo nähty tarpeeksi ja olisi naurettavaa toistoa jos sitä joka leffaan tungettaisiin minuuttikaupalla. Elokuva pärjää hyvin ilman huispausta.
Arvostelet näköjään ohjaajia siis sen perusteella mitä he ottavat leffaan eikä se vaan toimi sillain. Columbus tekisi kutosesta amerikkalaisen lastensadun joka oli kaiken lisäksi kaaos. Kaaoksen hän vältti ensimmäisissä leffoissaan ainoastaan siitä syystä minkä mainitsin alussa.

07 syyskuu, 2006 18:32  
Anonymous tunturipöllö heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Omat valintani seuraaviin osiin olisi Terry Gilliam ja Tim Burton. Gilliam kykenee ohjaamaan mestariteoksia, mutta on epäonnistunut pahastikin pari kertaa. Burton toimisi varmastikin loistavasti, mutta vaarana olisi että Potterista tulisi liian gootti.

Siinä missä Columbus teki fantasiaseikkailun, joka oli ihan kivan näköinen mutta ontto, teki Cuaron sekä ulkoisilta puitteiltaan upean että sisällöllisesti hyvän elokuvan. Cuaron sai jopa lapsinäyttelijät vakuuttamaan, jossa Columbus oli täysin hukassa. Lievästi sanoen v******* ihmiset jotka haukkuvat elokuvan koska Ankeuttajat lensivät. Siis haloo, onko tuo nyt jotenkin merkittävä juttu. Se ei ole tarinan kannalta mitenkään merkittävä juttu. Cuaroninkin kelpuuttaisin mielelläni ohjaamaan tulevat leffat. HBP voisi olla ainakin vallan hyvä vaihtoehto hänelle.

07 syyskuu, 2006 19:33  
Anonymous Arkkienkeli Mikael heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos saan sanoa omat mielipiteeni, niin:

Columbuksen tapa tehdä kaksi ensimmäistä Potteria olivat ehkä kenties hieman liian kirjalle orjallisia, mutta niissä oli juuri sitä sadunomaisuutta, joka oli yksi asia (hyvän huumorin ja loistavien juonien lisäksi) Pottereissa, mikä lumosi minut. Columbus olisi voinut tehdä parempaakin jälkeä, mutta kaksi ensimmäistä elokuvaa (ja kirjaa) eivät olleet vielä kovinkaan vakavia, ja ne olivat kuvattuja nuoren pojan näkökulmasta. Eli kaiken kaikkiaan Columbus onnistui.

Cuaronin tapa ohjata Azkabanin vanki toi tarinaan lisää syvyyttä ja jännitystä, minkä lisäksi Harry oli jo 13-vuotias, jossa iässä alkaa jo nähdä asioita vähän vakavammin. Azkabanin vanki ei ollut kirjalle liian orjallinen, ja vaikka monta asiaa jäikin selittämättä (kelmien animaagius, kelmien kartta, Siriuksen pako Azkabanista ym.), sen ei pitäisi haitata ketään, jos vain on lukenut kirjat. Elokuva oli parempi kuin Viisasten kivi, mutta minusta Salaisuuksien kammio oli yhä parempi.

Liekehtivä pikari on tähän mennessä paras. Newell onnistui vangitsemaan kameralle 14-vuotiaan nuoren miehen pohdintoja, ajatuksia ja tunteita. Hieman härski brittihuumori ja hänen tapansa esittää hautausmaakohtaus olivat mahtavat, ja ennen kaikkea leffasta sai sen käsityksen, että Harry )ja Ron ja Hermione) olivat kasvaneet.

Joten riidelkää te muut vaan lempiohjaajistanne ja heidän tekemistään vioista, mutta minusta he kaikki ovat tehneet erinomaista työtä esittäessään maailmalle nyt jo lähes aikuistuneen velhon nimeltä Harry Potter.

07 syyskuu, 2006 20:20  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Kirja ja leffa ovat eri medioita.

Perusasia kuitenkin on, että jokaisen leffan toteutusta on taustalta valvonut JK itse - ja hyväksynyt siten myös kaikki täälläkin voihkitut muutokset kirjoista elokuviin.

07 syyskuu, 2006 21:46  
Blogger Jii heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Täällähän asiat on käsitetty aivan VÄÄRIN! Selkeytänpä nyt monelle, että moni täällä haukkuu väärää puuta.

Aluksikaan Columbus EI OLE KÄSIKIRJOITTAJA. Käsikirjoittaja päättää mitä leffaan otetaan mukaan, ja mitä ei. Ohjaaja ohjaa elokuvan käsikirjoituksen mukaan, ja antaa elokuvalle oman tyylin. Kaikkien neljän ensimmäisen leffan käsikirjoittajana on toiminut Steve Kloves, joka on saanut päättää mitä otetaan kirjaan, ja mitä ei. Eli älkää syyttäkö Cuaronia esim. siitä, että hän olisi jättänyt joitain oleellisia asioita pois Azkabanin vangista... Se SYYPÄÄ ON ITSE KÄSIKIRJOITTAJA. Hän se Riesut ja muut meistä tärkeät henkilöt on jättänyt pois, EI ohjaaja. Ohjaajalla toki on vaikutusvaltaa, mutta yleensä tuollaiset jutut kuin "kotitonttujen pois jättäminen" on käsikirjoittajan päätös.

Moni tuntuu unohtaneen, että juonelliset kömmähdykset/vajavaisuudet EIVÄT ole OHJAAJAN syy. Ne on käsikirjoittajan. Jos haukutte elokuvan juonta, niin älkää haukkuko siitä ohjaajaa. Ohjaajan aikaansaannosta on esim. näyttelijöiden tunteet ja käyttäytyminen. Se millainen juoni/sisältö elokuvassa on, on taas käsikirjoittajan tuotos.
ÄLKÄÄ sekoittako näitä kahta juttua keskenään.

Jos sanotte että Cuaron teki Azkabanista huonon, kun jätti oleellisia asioita pois, niin te tosiaan haukutte väärää henkilöä. Syypää huonoon käsikirjoitukseen on Klowes.

Oma mielipiteeni on, että Cuaron takaisin ohjaamaan. Hän on ollut tähän mennessä ainut henkilö, joka on tuonut Pottereihin syvyyttä ja tunnetta. Columbus sopi juuri kahden ensimmäisen leffan ohjaajaksi, mutta siitä eteenpäin hänen Potterit olisivat olleet katastrofeja. Columbus ei kertakaikkiaan osaa ohjata elokuvaa, joka olisi tarkoitettu yli 10 vuotiaille (tämän ovat kriitikotkin todenneet).

07 syyskuu, 2006 22:02  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Kriitikot ovatkin aikuisia 30-50 vuotiaita joilla ei ole enää rippeitäkään mielikuvituksesta jäljellä. (en halua yleistää) <- Tuohon edelliseen.

Kutosesta tulisi hyvä elokuva jos olisi sama tiimi kuin ykkösessä ja kakkosessa. Juoni oli toimiva ja viihdyttävä. Kun ohjaaja vaihtui, elokuvan tyylin vaihdos oli NIIN shokeeraava, että täälläpäin elokuva haukuttiin aivan lyttyyn. Niin suurta muutosta ei olisi koskaan pitänyt päästää tapahtumaan koska tuntuu kuin kyseessä olisi melkein täysin eri tarina kuin aluksi. Columbus on mielestäni viisas ihminen(mitä minä nyt häntä tunnen..) ja kun puhuitte että hän teki potterista amerikkalaisrainaa, ei ole totta. Brittisyys säilyi esim.kuvauspaikkojen, aksentin ja näyttelijöiden myötä. Ja ajatelkaahan Cuaronia. Hän on Mexikosta joten hän ei nyt ainakaan ole luonut brittiläistä elokuvaa, jos näin ajatellaan. Siellä puhutaan ESPANJAA toisin kuin Columbuksen kotiseudulla puhutaan ENGLANTIA. Ja minusta nelosessa säveltäjän vaihto oli typerä veto, koska se saa todellakin elokuvan tunnelman huonoksi, eikä perinteisestä potter teemasta ollut jäljellä kuin hedwigs theme, ja sekin niin oudoksi muunnettu, että.

Tarkoitan että dramaattinen muutos ei ole hyvästä näiden elokuvien kannalta. Jos Chris ei pääse ohjaamaan kutosta, minun toivoni on mennyt. Mikäli häntä ei valita, toivon että joku muu kuin Newell tai Cuaron tulee ohjaamaan Potterin, että Valedron hahmosta tulisi hyvä, koska hän on mielestäni tärkeä hahmo, ja henkilökohtaisesti lempihahmoni. Toivon että upea Christian Coulson tulisi näyttelemään häntä.

Kuka lie vaihtanut näyttelijöitä, on hölmö, koska Parvati ja Padma patilin näyttelijät pomppivat näyttelijöistä toisiin ja se on epämiellyttävää.

Vielä nelosen huumorista: ei toimi. Kun Parvati ja Padma sanovat aina yhtä aikaa Harrylle "Hello Harry!" Ei toimi, kun ajattelee tosielämää. Se olisi hieman piirrettymäistä.

07 syyskuu, 2006 22:25  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

No sanokaa mitä sanotte, mutta minulle on ihan yhden tekevää kuka elokuvan ohjaa. Mutta jos pitäisi joku jättää listalta pois, niin se olisi varmaan Columbus.
MUTTA tämä on MINUN MIELIPITEENI asiasta.
Makuasioista on turha kiistellä.

08 syyskuu, 2006 18:43  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Olet täysin oikeassa. Columbus on siis lempparini kuten kuvasta näkyy. Ja joidenkin cuaron ja joidenkin newell. Meitä on jka junaan ja niin on ohjaajiakin.

08 syyskuu, 2006 19:39  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Terry Gilliam kuulostaisi kivalta =D

08 syyskuu, 2006 22:03  
Anonymous paskapaa heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

kiva nähdä vipit ja wiisliin lähtemine tylypahkast

08 syyskuu, 2006 23:15  
Anonymous TerhakkaMolly heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Itse olen kyllä huomannut saman jutun kuin Jii, Columbusta ei minustakaan pitäisi laittaa ohjaamaan leffaa, joka on tarkoitettu yli kouluikäisille. Columbus osaa jotenkin ohjata lastenleffoja, mutta jo nuortenleffat menee tämän hepun käsissä piloille (puhumatta aikuisten leffoista, apua!) Columbus ei osaa käsitellä kuin lastenleffoja, ja siksi kaksi ensimmäistä Potter leffaa onnistui kohtalaisesti. Murrosiän käsittely Columbukselta olisi takulla ollut kamalaa katsottavaa, onneksi Cuaron astui tässä kohtaa mukaan. Pysyköön Columbus minun puolestani siellä Yksin kotona -leffojen naruissa, eikä tulko sotkemaan Potter leffojen naruja.. Siitä tulisi vain sekasotku aikaan.

Warner Bross. valitsee näyttelijät Potter -leffoihin, näin ohimennen aikaisemmalle anonymoukselle.

Kriitikotko muka 30-50vuotiaita? Mistä tuon luvun vetäsit? Jos vähänkin katsoo leffoja enemmän, niin sitä alkaa jo nuoretkin olla kriitikoiden kanssa samaa mieltä... Ja koska kriitikot arvostelee pottereita raa-asti, niin kyllähän siitä Potter -fanit suuttuu, ja vihaavat kriitikoita. Kriitikot tuntee elokuva-alan paremmin kuin me muut talliaiset, joten he tietävät milloin leffa toimii, ja on hyvä.

09 syyskuu, 2006 10:47  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

ei välttämättä. tiedän ihmisiä jotka ovat ruvenneet kriitikoksi vaan sen perusteella että on hauska haukkua surkeita leffoja

09 syyskuu, 2006 11:28  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Kun sanoitte että Chris tekee leffansa lapsille ja että tämä osaa tehdä vaan lastenleffoja, niin ottakaa huomioon että Potter on SATUA, ja sadut, eritoten noitasadut on suunniteltukin lapsille. Aikuiset ovat vaan ruvenneet katsomaan sitä, ja jos leffat olisivat hirveän aikuismaisia, tylsiä ja täynnä väkivaltaa ja pelottavia juttuja niin eihän lapset uskaltaisi niitä katsoa. Ja ikärajahan on potterissa muutenkin 11, ja hehän ovat vasta lapsia.

09 syyskuu, 2006 18:57  
Blogger Jii heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Potterit ovat fantasiaa, ei juurikaan satua. Virallisestihan Potterit ovat romaaneja. Jos kirjan päähenkilöt ovat siinä 15 ikävuoden paikkeilla, niin voiko kirjaa enää luetella lastenkirjaksi/satukirjaksi? Taistellaan pahuutta ja esim. lihanhimoisia lohikäärmeitä vastaan (unohtamatta jättikäärmeitä, ja sieluja imeviä "viitakemiehiä" (ankeuttajat))... Onko Potterit muka sinusta satua? Saduksi Potterit ovat minusta liian rajuja. Nuortenkirja olisi jo osuvampi sana.

Tuohon ikärajaan on huono vedota, koska suomen ikärajat ovat tällä hetkellä todella surkeat. Esim. Liekehtivä pikari ansaitsisi ikärajan, joka on 11-15 vuoden väliltä, eli ikärajan 13. Tähän mennessä julkaistujen Pottereiden ikärajat ovat olleet siksi 11, koska leffat eivät ole niin rajuja, että ansaitsisivat K15 -ikärajan. Jos VET:llä (Suomen Elokuva Tarkastamo) olisi ollut käytössä K13, niin ainakin kaksi viimeisintä Potter -elokuvaa olisivat olleet K13, eikä K11. Käsittääkseni K13 tulee käyttöön vielä jossain vaiheessa, joten siihen asti pitää pärjätä 11 ja 15 vuodella.

09 syyskuu, 2006 21:58  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Olet oikeassa.
Haha, herättäisi varmaan häslinkiä jos viimeinen potter olisi k18 XD
Alaikäiset nousisivat kapinaan melko varmasti. ^^

09 syyskuu, 2006 23:37  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Mutta mikäs siinä ykkösen ja kakkosen lapsellisuudessa sitten mättää jos kerta ensimmäisten leffojen pitikin olla lauhkeita, niin nehän myös ovat! Mitä epäselvyyttä siinä asiassa on, voisiko joku kertoa? O_o

09 syyskuu, 2006 23:39  
Blogger Jii heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

No aluksikin Viisasten kivessä ja Salaisuuksien kammiossa Harry kumppaneineen ovat vielä sen verran nuoria, että olisi ollut aikamoista nähdä pelottavia kamppailuja esim. ankeuttajien kanssa. Kuten jo leffoistakin huomaa, kolmosessa näyttelijät ovat kasvaneet-->Voidaan tavallaan siirtyä synkempään suuntaan, ja samalla karistaa se aikaisempien osien "satumaisuus/lapsellisuus" pois. Sanoisinko vaikka niin, että ensimmäisten osien Harry oli sellainen "kiltti pikku poika", joka seikkailee satumaailmassa. Azkabanin vangissa Harry puolestaan tosiaan joutuu kovemman päälle, eikä Harryä voi sanoa enää niin "suloiseksi sauvaa heiluttavaksi pikkupojaksi".

Olisi hurjaa, jos kaikki Potter -kirjat olisivat samaa tasoluokkaa kuin ensimmäiset kirjat. Minusta on hyvä, että henkilöt kasvavat kirjasarjan mukana, ja samalla myös seikkailut menee vaarallisimmiksi.

10 syyskuu, 2006 00:00  
Anonymous Miettijä heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ei millään pahalla, mutta kirjoitatte HIRMUISEN pitkiä viestejä!

10 syyskuu, 2006 09:18  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

minusta ainakin on mukava lukea vähän pidempiä kommentteja kuin tyyliin "kuulostaa hyvältä" tai "jee".

10 syyskuu, 2006 10:34  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Niinpä! On tosi inhottavaa jos koko blogi on täynnä jotakin "niinpä" tai "hyvä juttu" -tekstejä.

10 syyskuu, 2006 11:25  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Mutta jos kaikki kirjoittavat helkutin pitkie viestejä, niin ei jaksa lukea. Esmi tässäkin tulee nyt turhan pitkä viesti! aojdpppppppppppåqidf0q+38889w0odjclkznisopajkakjfooooooooieoskalajnbmgk ifjsokajcvk iif0sjxj djkjfomam opkjf-




flfodididifjf

lkdjiozios
dspsds


ooasskap

spsdkks ¨
spspådpppppd

10 syyskuu, 2006 12:53  
Anonymous Ilona heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Anonymous--^ Mitä ihmettä sie teet?

10 syyskuu, 2006 15:03  
Anonymous Terhakkamolly heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

No sitten Potteritkin taitavat olla tälle eräälle Anonymoukselle liian pitkiä luettavaksi. ;)

10 syyskuu, 2006 16:06  

Lähetä kommentti

<< Kotiin