Uusimmat uutiset

26.6.06

Paljastuksia seitsemännestä kirjasta

J.K. Rowling esiintyi tänään brittiläisen Richard & Judy -keskusteluohjelman vieraana, mutta kertoi lopulta hyvin vähän seitsemännestä eli viimeisestä Harry Potter -kirjasta, jonka Rowling sanoi olevan vielä kesken. The Leaky Cauldron seurasi lähetystä.
Rowlingin paljastamat asiat (maalaa teksti): Rowlingin mukaan kauan sitten kirjoitettu viimeinen luku on muuttunut lievästi. Kaksi henkilöä kuolee, vaikka heidän ei ollut alunperin tarkoitus kuolla. Yhdelle henkilölle Rowling on tosin suonut huojennusta (voidaan olettaa, että kyseisen henkilön oli määrä kuolla, mutta näin ei välttämästi käykään). Rowling ei edelleenkään suostunut kertomaan Harryn kohtalosta mitään.
Rowling puhui myös lastenkirjastaan, jota hän on kirjoittanut seitsemännen Potter-kirjan ohella.
Äänitiedosto: Haastattelun voi ladata mp3-muodossa TLC:n sivuilta.
Videotiedosto: Haastattelun voi myös ladata videomuodossa MuggleNetin kautta.
Kuvia: Ohjelmasta on esillä myös kuvia MuggleNetin galleriassa.
...kirjoitti JFA kello 20:13

37 Kommentteja:

Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos Remus kuolee niin suutun.

26 kesäkuu, 2006 20:17  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos Hermy tai Ron kuolee, niin...*pyörtyy kauhusta*

26 kesäkuu, 2006 20:35  
Anonymous lål heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

harry ja voldemort? :p

26 kesäkuu, 2006 20:46  
Anonymous Taapero heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

epäilykseni ovat voldemort, matohäntä tai kalkaros

26 kesäkuu, 2006 20:58  
Anonymous Kelmitär heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Epäilen, että Voldemort ja Kalkaros, kummatkin Harryn toimesta. Toivottavasti ei Harry...

26 kesäkuu, 2006 21:48  
Anonymous cissy heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Kukahan nyt sitten on saanut ikäänkuin "armahduksen?" Kenties Kalkaros, kun se on saanut taakseen niin suuret fanijoukot (mukaanlukien minut), jotka uskovat , että hän sittenkin on hyvä.

No joo, tuskinpa Rowling on niitä muutoksia sen perusteella tehnyt, mitä fanit tahtovat:)

26 kesäkuu, 2006 22:12  
Anonymous khi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

EI tietenkään Row kerro Harryn kohtaloa. Eihän seiskan lukemisessa olisi mitään intoa jos saisimme tietää että kuoleeko Harry vai ei.

27 kesäkuu, 2006 00:47  
Anonymous Jonkkunen heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

"viimeinen luku muuttunut LIEVÄSTI" "Kaksi henkilöä kuolee vaikka heidän ei ollut ALUNPERIN TARKOITUS kuolla."
Näkeekö joku muu noissa lauseissa pientä ristiriitaa? Mielestäni kahden henkilön kuolema ei ole kovinkaan lievä muutos.

27 kesäkuu, 2006 09:30  
Anonymous Kesä heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Mielipiteeni on, että Ron ja Hermione kuolevat. He lupasivat olla Harryn rinnalla loppuun asti, ja taistelussa Voldemortia vastaan voimme jättää heille hyvästit.

27 kesäkuu, 2006 10:46  
Blogger Linnea heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos Rowling sanoo että muutos on lievä niin sitten se on :P

Minä aavistelen että kuolema kohtaa Lupinia sekä jotakuta Weasleyn perheestä. Jos vaikka Molly tar Arthur tai ehkä toinen kaksosista...

27 kesäkuu, 2006 10:46  
Anonymous emmi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

tai ron.

27 kesäkuu, 2006 11:00  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/453696?2006
Jaa. Pääsi näköjään uutisiinkin.

27 kesäkuu, 2006 11:06  
Anonymous gollim heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Toivottavasti Harry e isaanut sitä armahdusta...

Kaksi kuollutta ovat melko varmasti Ron ja Hermione, ainakin toisen heistä on kuoltava. Jos molemmat kuolevat, olisi melko hölmöä jos Harrykin kuolisi niin veikkaan, että Rowling päätti jättää Harryn eloon vaikka olikin aikaisemmin suunnitellut hänen kuolemaansa (ainakin epäilen niin)

Jos toinen kuolleista olisi Ron tai Hemrione ja toinen vaikka Lupin, Harry saattaisi kuolla vaikkei Rowling tätä olisi ennen suunnitellutkaan. (Tällöin Ron tai Hermione saisi armahduksen). Jompi kumpi todennäköisesti.

27 kesäkuu, 2006 11:22  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Joku opettajistakin saattaa kuolla...

27 kesäkuu, 2006 11:25  
Anonymous cissy heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Nyt kun luin tuota mitä Rowling itse asiassa sanoi oikein ajatuksen kanssa, niin heräsi kysymys, että vainko kaksi kuolee? Olisiko muka alunperin ollut tarkoitus, ettei kukaan kuole? Vai tulivatko nämä kaksi lisäksi? Ja oliko sen armahdetun tarkoitus kuolla, vai liittyikö armahdus johonkin muuhun?

Yritän jokseenkin epäselvästi sanoa, että kuolonuhreja voi olla hyvin myös useampia kuin kaksi.

Uskon,että kukaan pääkolmikosta ei tule kuolemaan.

27 kesäkuu, 2006 12:41  
Anonymous Arkkienkeli Mikael heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Voldemort= yhtä kuin kuollut.

Kalkaros= toivottavasti kuolee.

Bellatrix Lestrange= toivottavasti kuolee.

Malfoyn perhe= KUOLKAA KAIKKI!

Harry= JÄÄ ELOON, PYYDÄN!

Ron ja Hermione= Selviytykää, menkää naimisiin ja hankkikaa kahdeksan lasta!

27 kesäkuu, 2006 12:58  
Anonymous khi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos muutos on Rowlingin mielestä LIEVÄ niin oletan ainakin itse, että hahmoilla ei ole niin suurta osaa jotta voisi sanoa, että heidän kuolemansa olisi JÄRKYTTÄVÄ muutos loppuratkaisuun.

27 kesäkuu, 2006 13:02  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Arkkienkeli Mikael, EI DRACO SAA KUOLLA!!!!!! AINOASTAAN SIINÄ TAPUKSESSA; ETTÄ SE UHRAUTUISI JA EDESAUTTAISI VOLDEMORTIN KUOLEMAA!!!!!! Ei se saa kuolla.... Ei saa... Dracosta tulee hyvis siinä taistelussa!!! ihan varmasti! Se rakastuu johonkun hyvikseen ja kääntyy hyväksi! Ei se saa kuolla! Ei enkelit saa toivoo sellasta!

27 kesäkuu, 2006 18:14  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Eikö Neville tai Luna tai Tonkskaan saa kuolla! Tai Lupin! Ron ja Hermione kuolee! Vaikka se onkin aika tyhmää....

27 kesäkuu, 2006 18:15  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Huomasin asian maikkarin tekstitv:stä ja siellä muistaakseni nimenomaan sanottiin, että kaksi KESKEISTÄ henkilöä kuolee, joka voisi tarkoittaa esim. Harrya ja Voldemortia. En ainakaan toivo, että Harry, Ron tai Hermione kuolisi (älä anna niin olla!).

27 kesäkuu, 2006 18:24  
Anonymous khi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

hmm. Hieman menee sitten ristiin jos maikkarilla väitetään, että kaksi keskeistä henkilöä kuolee ja Rowling sanoo, että muutos on vain lievä. Mutta tosin tässä viimeisessä viimeisessä luvussa saamme tietää eloonjääneiden henkilöiden kohtalon, eli tämä ei välttämättä edes koske Harrya ja Voldemorttia.

27 kesäkuu, 2006 19:04  
Anonymous Anna heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos näiden kahden henkilön kohtaloa on muutettu viime hetkellä, niin ehkä ne eivät ole juonen kannalta niin KOVIN tärkeitä henkilöitä. En nyt väitä, etteikö esim. Ron tai Hermione ole tärkeitä henkilöitä, mutta juonen muutos olisi ollu todella merkittävä, jos Row olisi laittanut Harryn ja Voldemortin kuolemaan. Siksi epäilen tätä.

Toivon tosin, että Ron tai Hermione eivät kuolisi, vaan vaikka Voldemort ja Kalkaros.

Toisaalta, voi ajatella, että Row haluaa tappaa Harryn jo senkin takia, ettei kustantaja voi vaatia Rowia kirjoittamaan myöhemmin kirjaa Harryn aikuisvuosista. Sillä jos Harry ei kuolisi, auttamatta janottaisiin lisää Pottereita. :p

Mutta toki toivon, että Harrya ei tapettaisi. Haän ei ansaitse sitä. Pahan on kuoltava, kerrankin. Mutta nyt kun asiaa ajattelee enemmän, niin tuntuu jopa todennäköiseltä, että Harry kuolisi ja veisi Voldemortin mukanaan.
Toivottavasti näin ei käy. Haluan, että edes Harry jää!

27 kesäkuu, 2006 21:19  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

No eiköhän Voldemort kuole joka tapauksesa, niin että sen LISÄKSI olisi ne kaksi kuolevaa tyyppiä... Tuskin Rowin ekassa versiossa se nimittäin jäi henkiin... Mukavaa, päähenkilö kuolee ja pahis jää henkiin... Eli ainakin kolme tyyppii kuolisivat... Voldu ja kaksi muuta... Rowhan sanoi, että kaksi tyyppiä, joiden aluksi EI PITÄNYT kuolla kuolee viimeisessä kirjassa... Niin että siis ainakin kolme tyyppii kuolee...

27 kesäkuu, 2006 22:09  
Anonymous Cecily heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Mä olin muuten ton tokan kommentin pistäny...Nyt vaan tajusin et voi pistää nimenkin...XD

27 kesäkuu, 2006 22:42  
Anonymous Cecily heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos Ron tai Hermione kuolee, niin KUINKA surullista se sitten on elokuvissa?! *nyyhk*

27 kesäkuu, 2006 22:51  
Anonymous reppuli heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Tai sitten kuolee Ron ja Ginny (vaikka en toivo tätä), tai Hagrid(en toivo tätäkään)

28 kesäkuu, 2006 11:21  
Anonymous Tiku heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Entäs jos Voldemort jääkin henkiin? Entä jos kaikki ei päätykään hyvin? :/ Kun kuulee kaikkien suusta, että Harry voittaa Voldemortin, mutta entäpäs jos niin ei käykään.

28 kesäkuu, 2006 11:29  
Anonymous Cecily heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

"Entäs jos Voldemort jääkin henkiin? Entä jos kaikki ei päätykään hyvin? :/ Kun kuulee kaikkien suusta, että Harry voittaa Voldemortin, mutta entäpäs jos niin ei käykään".

Mä olen kyllä samaa mieltä.

28 kesäkuu, 2006 17:57  
Anonymous Kakka joka jääköön tulematta heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Kyllä Voldemortin täytyy kuolla kaikkien näiden vuosien... Siriuksen...Dumledoren... kaikkien hyvien kuolemat...
*itkee*

28 kesäkuu, 2006 18:42  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minusta tuntuu, että monet ovat ehkä käsittäneet Rowlingin sanat väärin, tai sitten Row on ilmaissut asian epäselvästi. Eli uskon, että kuolemat eivät tapahdu siinä viimeisessä luvussa, vaan jo aiemmin. Tai sitten se viimeinen luku on jotain tyyliin "60 vuotta myöhemmin", jolloin luonnollisesti moni olisi jo kuollut.

28 kesäkuu, 2006 20:33  
Blogger MariaPaige heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Rowling kertoi Tatler-lehden haastattelussa tammikuussa kirjoittaneensa jo yhden kuoleman. On mahdollista että kuolema tapahtuu kirjan alussa, jos Rowling kirjoittaa luvut oikeassa järjestyksessä. Tämä ei ole varmaa. Tuolloin mainittu kuolema kuitenkin oli se, johon Rowling aviomies reagoi sanoin "Oh no, not that one".

28 kesäkuu, 2006 20:47  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Mutta voi hyvinkin olla että harry kuolee jos joku on lukenut sen ilta-sanomien jutun niin Row:han viittaa, että on tavallaan kätevämpi tapaa päähenkilö, tavallaan sen merkiksi, että sarja on loppu nyt eikä enempää tule...Voi olla että jos Harry ei kuole niin Rowlingille tulee jatkossa paljon kirjeitä joissa häntä pyydetään kirjoittamaan jatkoa.

28 kesäkuu, 2006 21:35  
Anonymous Mery heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Sitten lukijat alkaisivat suoltamaan Rowlingille viha-kirjeitä!Kumpiakohan se mieluummin haluaisi...;DDDDDDD

29 kesäkuu, 2006 00:17  
Anonymous Pirkko heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Chi, arkkienkeli mikael ja kissy, olen samaa mieltä. Ja anonymous, mielestäni Draco palvelisi mieluummin Voldemortia. Voldemortin kuolemasta olen melkein varma. Ei se silti aivan mahdotontakaan ole, kun Dumbledorekin on kuollut. Tarinoissa on kuitenkin tapana käydä niin, että paha kuolee.

29 kesäkuu, 2006 17:04  
Anonymous Tiku heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

pirkko: Jospa Rowling ei halua ns. "tavallista lopetusta"?

15 heinäkuu, 2006 00:20  
Anonymous Mattye heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Voi että ! Jos rowling tappaa Hermyn,Ronin,Harryn (aivan. Jossain vaiheessa row lupasi ettei tapa harrya. jossain haastattelussa),jonku weasleyistä tai lupinin Niin Voi jumankekkaa. Käyn räjäyttämässä hänen talonsa.
Toisaalta haluan että Draco kuolisi mutta toisaalta ehkä en. Toivottavasti pari ilkiötä saa ankeuttajan suudelman !!!

29 kesäkuu, 2007 22:42  
Anonymous Mattye heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Niin ja Neville voi olla toinen kuolioista. Tai sitten hänet armahdettiin <:

29 kesäkuu, 2007 22:46  

Lähetä kommentti

<< Kotiin