Uusimmat uutiset

29.8.05

IS:n toimittajan vastine palautteeseen
Useat Potter-fanit lähettivät palautetta Ilta-Sanomiin viime lauantain (27.8.) lehdessä olleesta Harry Potter -jutusta. Palaute koski enimmäkseen jutun spoilaavaa luonnetta. Ilta-Sanomien toimittaja Liina Putkonen lähetti vastineen sähköpostitse palautetta antaneille, ja koki ettei ole jutullaan spoilannut kuudetta kirjaa. Hän ei ole mielestään kertonut mitään tulevasta kirjasta. Varmuuden vuoksi vastine on valkoisella tekstillä ja voit lukea sen maalaamalla alueen. SPOILERVAROITUS voimassa!
Hei,
Laitan teille kymmenelle henkilökohtaisesti vastauksen, sillä puoli miljoonaa muuta lukijaamme eivät ole geenikartasta pahastuneet. Missään nimessä ei ollut tarkoitus tehdä juonipaljastuksia ja omasta mielestäni en niitä tehnytkään. Sukupuu ei kerro mitään eri ihmisten vaikutuksista tarinaan tai kirjan sisältöön. Nimet eivät ole juonipaljastuksia, kyllähän jokaisesta sarjastakin tiedetään etukäteen, ketä siellä esiintyy. Olemme uutislehti ja uutinen on tässä jutussa myös uusimmat nimet geenikartassa eli en voi jättää isoa kasaa henkilöitä pois jutusta vain sen takia, että uusin kirja ei ole ilmestynyt vielä suomeksi. Siitä olin kuitenkin tarkka, etten kertonut mitään tulevasta kirjasta. En maininnut edes kenenkään seurustelusta tai seurustelemattomuudesta. Esitys serkkuvauvoista oli yhtä hypoteettinen kuin puhe Dursleyn jälkeläisestä. Jokainenhan sen nyt tajuaa, jos miettii Dursleytä. Sen sijaan olen pahoillani kirjainvirheestä eli siepistä oli tullut kieppi. Tätä pyydän anteeksi. Olen myös pahoillani, jos teillä kymmenellä meni lukunautinto juttuni jälkeen, mutta kuvittelen ja tiedän, että moni ottaa kartan talteen ja lukee entistä innokkaammin uuden kirjan, kun sitä voi vertailla meidän sukupuumme kanssa.
Kaikesta huolimatta, hyvää syksyä teille ja uskokaa tai älkää, elämä on hauskempaa, kun sitä ei ota liian vakavasti.
Liina Putkonen terveystoimittaja
...kirjoitti MariaPaige kello 12:47

74 Kommentteja:

Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

juu, minä laitoin palautetta ilta-sanomille jutusta ja tuo samainen kirje tuli minullekin takaisin, no KIITOKSIA vaan sinnekin päin, kun ei osata edes vastuutaan rikoksistaan kantaa...

29 elokuu, 2005 15:25  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

mä en edes tajunnut koko juttua

29 elokuu, 2005 15:45  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Noh, vastaushan se on tuokin. Jokaisella on kai oma mielipiteensä jutusta. Toimittaja on ainakin yrittänyt paikata virhettään.

29 elokuu, 2005 15:45  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

ei se mun mielestä ainakaan mitään paikkaillu, puolusteli itseään vaan.

29 elokuu, 2005 15:53  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Mä lähetin myös sinne sillon palautetta ja toi kirje tuli mulle.

Otti silmään toi kohta "Olen myös pahoillani, jos teillä kymmenellä meni lukunautinto juttuni jälkeen" koska varmaan enemmän kun kymmenellä ihmisellä meni lukunautinto.
Sitäpaitsi mulla ei edes mennyt lukunautinto koska olen ton kirjan jo enkuksi lukenut. Olisin vaan halunnut että ton jutun kirjottaja ottaa vastuun teostaan ja pyytäisi edes anteeksi, mutta turha luulo.

29 elokuu, 2005 16:14  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Hirveän vastuutonta hommaa, entisaikaan Kauniiden ja Rohkeidenkin juonipaljastuksiinkin oli suuret varoitukset yms. Tässäkin jos olisi jutun alussa mainittu mahdollisesta spoilausvaarasta (mikä siinä todellakin oli!). Hirveän ylimielinen vastaus toimittajalta, ei voi kyllä muuta kuin pettyä syvästi.
Ja lopussa vielä naljailua elämän vakavuudesta yms. Tilanne olisi toki toinen jos toimittajalle rakkaasta asiasta olisi tehty spoilausta yms. Vaikka tietyn elokuvan loppuratkaisu yms. Äh, antaa olla. Sappihan tuossa kiehuu.

-Beatrix

29 elokuu, 2005 16:15  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Mainittiinko jutussa missään kohtaa, että tulossa on mahdollisesti spoilaavaa materiaalia?

Jos ei, virhe on siinä. Jos mainittiin, en näe mistä valitus johtuu.

29 elokuu, 2005 16:23  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Huhhuh, minä en onneksi ehtinyt lukea sitä juttua, kun sain tietää että se spoilaa pahemman kerran. Mutta täytyy sanoa, että TODELLA tökeröä toimintaaa Ilta-Sanomilta. En näkisi asiassa mitään ongelmaa, jos jutun alussa olisi ollut varoitus, mutta koska sitä ei ollut, en voi muuta kuin sanoa että Ilta-Sanomat veivät aika monelta fanilta lukunautinnon ja pilasivat kirjan odottamisen ilon. Surkeaa Ilta-Sanomat, surkeaa.

29 elokuu, 2005 16:35  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minusta Putkonen otti palautteen varsin asiallisesti ja siististi vastaan. Vaikka Harry Potter onkin tarinoiden aatelia, se on silti vain kirja, joten rajoittakaa ylireagointia ja antakaa naisen tehdä työtä palkkansa eteen.

29 elokuu, 2005 16:42  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

"... ja uskokaa tai älkää, elämä on hauskempaa, kun sitä ei ota liian vakavasti."

Ei hyvä luoja!

29 elokuu, 2005 16:43  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Saipahan lehti kuitenkin aikaan kuohuntaa, eikös sen tarkoitus ole pääasiassa myydä itseään?

Minäkään en ole lukenut tuota kyseistä juttua, mutta teidän keskustelujanne seuratessa, olen tullut myös siihen tulokseen, että olisivat voineet jättää jutun kirjoittamatta.

29 elokuu, 2005 16:44  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Terveystoimittaja? TERVEYStoimittaja?! Kummastuttaa :S

29 elokuu, 2005 17:07  
Blogger Ventus heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

uh. hieman suututtaa. Minäkin olin yksi niistä jotka laittoivat palautetta. Olen hiukkasen suutahtanut. Olen myös samaa mieltä siitä, että kaikki olisi ollut hyvin, jos lehdässä olisi ollut spoilausvaara, mutta kun ei niin minusta suuttua saa ihan vapaasti.

Joka täällä puhui siitä, että Potterit ovat tarinoiden aatelia, olemme potterfaneja, tälläisesta jutusta voi reagoida. Ja ihan asiallisestiko Putkonen kirjoitti! Hänen kirjeestään huomasi kyllä hänen asenteensa, me olemme typeriä potterfaneja. Se heijastui myös hänen artikkelissaan, kuka potterfani on lukenut potterit ennen esikoulua! Okei nyt minä vasta ylireagoin.

29 elokuu, 2005 17:27  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minä sain tuon sukupuu kartan vasta eilen onneksi ihan mummini oli tajunnut ostaa sen minulle.
kyllähän se spoilasi ainakin minusta ja pahasti.
miksi siinä ei voinut olla spoilaus varotusta.

Luin tuon toimittajan vastauksen äsken ja pakko sanoa että kylläpä tuntui ylimieliseltä toimittajalta. Kehtasi vielä naljailla jotain elämän vakavuudesta. ei tuollaisia pitäisi päästää toimittajaksi. Puolustelulta tuo tuntui.

-Jessie-

29 elokuu, 2005 17:39  
Anonymous Pitt heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Niin Mielestäni kyseinen toimittaja vaikutti hieman ylimieliseltä vastauksesta päätellen mutta pahempi ottaa kantaa kun en ole ollut vastaan ottamassa kritiikkiä siitä että olisin spoilannut ja ties millaisia valitus kirjeitä sinne on lähetetty...

Liekö huudettu että "MIKSI S****NA te paljastitte"yms..
Vai kerrottu asioista asiallisesti.. Mikäli ensimmäinen kuvaus osuu nappiin en katso että toimittaja olisi ollut ylimielinen mutta....

29 elokuu, 2005 18:03  
Anonymous GrintFan<3 heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

"antakaa naisen tehdä työtä palkkansa eteen"

Mutta olisi edes varoittanut spoilaus vaarasta!

Ja tuo kirje on hirveä puollusteleva!

Niitä on varmasti PALJONkin yli kymmenen jotka ei jutusta tykännyt!

Itse en ehtinyt lukea juttua, kiitos teille kun varoititte:) Olen jo nimittäin spoilaantunut ja pahasti joten kiva kun edes pientä jännitystä on kun tietää että on vielä jotakin mitä odottaa:)

29 elokuu, 2005 18:11  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

"Liekö huudettu että "MIKSI S****NA te paljastitte"yms..
Vai kerrottu asioista asiallisesti"

Mun palaute oli ainakin hyvinkin asiallinen. En sitten muista tiedä.

29 elokuu, 2005 18:19  
Anonymous Karrie heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ehhee, ku näkis sen sukupuun ;P

29 elokuu, 2005 18:29  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minustakin siinä jutussa olisi voinut olla spoilaisvaroitus ja toimittajan vastaus kuulosti kyllä hieman ylimieliseltä.Mutta kuitenkin vaikka itsekin olen suuri potterfani en silti ota sitä noin vakavasti, varmasti jos olisi ollut kyse jostain muusta kirjasta, ei tällaista kohua olisi syntynyt. Ja toisaalta aina tulee olemaan joku joka ei kirjaa ole vielä lukenut ja jonka "lukunautinto menee pilalle". Tuo äskeinenkin on minusta hieman liioiteltua; tuskin kenenkään lukunautinto menee täysin pilalle yhden jutun takia. Sitäpaitsi kirjassa on PALJON muutakin paljastettavaa kuin siinä jutussa ilmentyneet asiat. Ja minulla on kaveri joka ei kuudetta potteria ole vielä lukenut ja kun näytin juttua hänelle ei hän ainakaan sanomansa perusteella saanut juuri mitään selville koska eihän hän voi millään tajuta niihin asioihin liittyviä juttuja. Toivottavasti tämä ei kuulostanut liian monimutkaiselta...:)

29 elokuu, 2005 18:30  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

juustiinsa joo,o, olis toki voinu olla varootuksia!

29 elokuu, 2005 18:49  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Kyllä te osaatte olla lapsellisia,no jos sitä Potterin poikaa pitää palvoa niin ihan rauhassa vaan."Saisi se toimittaja ottaa vastuun rikoksestaa."En ole koskaan tavnnut noin lapsellisia henkilöitä.Potterilla ei ole mitään väliä.Koko kirja on ilmeisesti kauhea riesa kerta siitä noin kova kohu nousee.Minä olen toimittajan puolella.tekisitte itsekin sellaisen jutun,jos palkkaa siitä saisitte.Niin että haukutte häntä ihan turhaan.En sano tätä pahalla,mutta se on totuus,itse en ole kirjaa lukenut,mutta silti haluan kuulla siitä kaiken.

29 elokuu, 2005 19:17  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Turhaan te kiukuttelette omaa virhettänne. Ei ole Seiskan asia miettiä, onkohan kaikki mahdollisesti lukeneet 6:nnen kirjan. Sitä paitsi, jos luitte ensimmäisen sivun, kai siitä nyt hieman itsekkin voisi päätellä, mitähän siitä geenikartasta saisi selville.

Hyvä neuvo on olla lukemnatta mitään HP aiheisia sivustoja/artikkeleita, niin voi olla turvassa spoilaantumiselta.

29 elokuu, 2005 19:20  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Musta tässä ei olis mitään vikaa jos se spoilausvaara olis merkitty. Mutta. Oli miten oli.

29 elokuu, 2005 19:48  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

minä en tiiä mitään... en ees tiiä mistä juttu luetaan...

29 elokuu, 2005 19:49  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Hänhän oli kuin Rita Luodiko ;P

(Ei ihan...)

29 elokuu, 2005 20:04  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos ei halua spoilaantua niin yksinkertainen nyrkkisääntö on se, että välttelee kaikkia tuollaisia juttuja.

29 elokuu, 2005 20:07  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minusta toimittajan teko oli silti ilkeä ja vastaus ylimielinen.

---Ei ole Seiskan asia miettiä, onkohan kaikki mahdollisesti lukeneet 6:nnen kirjan.---

Tämä juttu ei ollut seiskassa vaan ilta-sanomissa.

---Potterilla ei ole mitään väliä.Koko kirja on ilmeisesti kauhea riesa kerta siitä noin kova kohu nousee.Minä olen toimittajan puolella.tekisitte itsekin sellaisen jutun,jos palkkaa siitä saisitte--

Aika erikoista tulla arvostelemaan lukematta kirjaa. Ja toisekseen minä en olisi tehnyt juttua, en rahasta. Tai sitten olisin laittanut spoilaus varotuksen. sillähän oltaisiin selvitty koko sotkusta.Raha ei korvaa kaikkea.

-Jessie-

29 elokuu, 2005 20:27  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Olen samaa mieltä siitä, että spoilausvaarasta olisi todellakin pitänyt varoittaa. Aika paljon silmääni pisti Prinssin "sukupuu", jonka olisi mielestäni voinut jättää pois, koska siinä toistui sama asia kuin Voldemortin "sukupuussa", ja sehän siinä spoilasi aika pahasti...
Itse olen vasta lukemassa kutosta (about puolivälissä), mutta oikeastaan olin jo arvannut Prinssin, eli ei se oikeastaan minua niiiin paljon haitannut, mutta asia, josta todella harmistuin, oli kyseinen "sukupuu". Mainonnan takia olin odottanut HARRYN SUKUPUUTA, en karttaa, johon oltiin koottu esimerkkejä geeniperimän mahdollisuuksista!
No anyway, emmehän enää asialle mitään mahda, mutta kuten aika monien, myös minusta Putkosen vastaus oli todella ylimielinen ja puolusteleva...

-Nada

29 elokuu, 2005 20:45  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

törkeää.

29 elokuu, 2005 20:54  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Okei okei tajuatteko te miten naurettavalta te vaikutatte? Mitä te saittekaan tuosta artikkelista tietää? Että harry potterilla on isovanhemmat? Luojani, te niiiin ylireagoitte tässäkin asiassa.

29 elokuu, 2005 21:05  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos olet siunattu vähälläkin älyllä ja luet ______ henkilön vanhempien nimet pystyt päättelemään jotain. >__> Itse olen kirjan jo onneksi lukenut. Ei tässä ole mitään ylireagointia. Jos neiti toimittaja olisi suuri star wars fani ja joku olisi hänelle kertonut sithin kostosta joitain kohtia lehdessä olleessa ennakkoarvostelussa olisi hänkin järjestänyt kohtauksen.. Itse heitin "sukupuun" pois, ei sillä oikeastaan tee mitään.

29 elokuu, 2005 21:24  
Anonymous Nbd heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ai että naurettavilta vaikutetaan, jos ei haluta spoilaantua?

Minusta juttu oli aikalailla spoilaava, vaikka toimittaja kuinka selittäisi mitä. Ehkä jokaisella on oma mielipiteensä siitä, mikä on liian spoilaavaa ja mikä ei. Fanaattisimmat eivät halua tietää mitään, ja sitä pitäisi myös kunnioittaa, ja siihen riittäisi pieni ilmoitus että juonipaljastuksia on tulossa.

Jos kuitenkin haluaa pysyä täysin spoilaantumattomana, ehkä kannattaisi vältellä lehtijuttujen lukemista kokonaan, netissä spoilereiden vältteleminen onkin sitten vaikeampaa.

En itse spoilaantunut tuon sukupuun takia, mutta ennen Feeniksin Killan ilmestymistä joku valopää kertoi radiossa Siriuksen kuolevan. Ehkä hänen mielestään se ei ollut kovin spoilaavaa/tärkeä tapahtuma kirjassa..

29 elokuu, 2005 22:26  
Anonymous Cat heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Suhteellisen puolusteleva ja ylimieliseltä haiskahtava vastaus, mutta eipä tuo maata kaada. Vahinko on jo tapahtunut ja mahdolliset lukijat ovat jo spoilaantuneet jos ovat. Mielestäni koko jutussa oli selviä viitteitä kuudenteen kirjaan, mutta ehkä ihmiset näkevät nämä hyvinkin eri tavoilla. Ainoa oikeastaan mikä ärsytti koko vastauksessa, oli huomautus siitä että elämä on paljon hauskempaa jos sitä ei ota liian vakavasti. Mielestäni on aika oikeutettua että ihmiset lähettävät palautetta toimittajalle, joka on selkeästi tehnyt virheen. Ei siinä nyt mitään todella vakavaakaan ole, tosiasia vaan nyt sattuu olemaan että kaikki tekevät virheitä ja niistä oppii paremmin jos saa huomautuksia. Siksi onkin mielestäni ihan oikein että niistä joskus ilmoitetaan. Ehkä tuo yksilö ei tykännyt siitä, otti itseensä ja suutahti. Toinen vaihtoehto on tietty että joku on lähettänyt jonkun epäasiallisen ja suorastaan haukkuvan palautteen, jolloin tuo on paljon ymmärrettävämpää, kenenkään ei tarvitse sietää sellaista. Harry Potter -fanitkin, vaikka kuinka intohimoisia olisivatkin, ovat ihan yhtä velvollisia antamaan asiallista palautetta kuin muutkin.

Itse kartta oli ihan ok, tilasin netistä lehden näköisversion viikonloppuna ja katselin sitä. Eipä kuitenkaan mikään kummoinen raapustus. Näpsäkkä saa tuollaisen tietokoneella valmiiksi puolessa tunnissa, hienommankin, ja monille Potteristeille koko "kartta" on juurtunut päähän, niin kuin moni muukin tieto ja teoria HP:ita koskien.

Toivottavasti nyt kukaan ei tuosta pahasti spoilaantunut, ja toivottavasti toimittaja on ensi kerralla varovaisempi.

30 elokuu, 2005 09:56  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Pitääpä kaiken kuohun keskellä kuitenkin muistaa, että kaikki potteristien tavat eivät ole yleisessä tiedossa. Vaikka spoilaamisen välttäminen kuuluu potterfanien normaaliin etiikkaan, niin ei se tarkoita, että "ulkopuoliset" tietäisivät miten vakavasti spoilaaminen otetaan (tai edes sitä, mitä spoilaaminen tarkoittaa). Asia näyttää aika lailla erilaiselta, jos Pottereita ei katso potteristin silmin. Jos tästäkin juttu katsoo ei-fanin silmin, niin oikeastaan ei ole tapahtunut mitään kummallista. On julkaistu kirja, toimittaja on sen lukenut (ainakin osittain) ja on ottanut siitä asioita juttuunsa. Ei ole kyse minkään luvattoman käsikirjoituksen käyttämisestä tai vastaavasta.

En halua mitenkään arvostella potterfaneja enkä pidä heitä (meitä...) lapsellisina, mutta suosittelisin pitämään kuitenkin mielessä, etteivät kaikki ole potterfaneja eivätkä tunne tätä fanikulttuuria.

30 elokuu, 2005 10:43  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Olen todellakin samaa mieltä siinä että kaikki eivät todellakaan ole potterfaneja. Varmaan tuo kyseinen toimittaja ei ollut tajunnut minkälaista kuohuntaa juttu aiheuttaisi fanien keskuudessa. Vaikka toisaalta iltapäivälehtien tarkoituksenahan on herättää kuohuntaa ja hämmästystä jotta ihmiset ostaisivat niitä. Huomaan että he ovat onnistuneet siinä kritiikistä huolimatta. Se Potter-juttuhan oli nimenomaan laitettu etusivulle mikä todellakin sai monet ostamaan lehden.

30 elokuu, 2005 16:00  
Anonymous Potter on, elämä ei. heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Oikein etusivun juttu? Ohhoh.

Sain tänään kyseisen jutun kaverini kautta käsiini, ja huhhuh.

Nuo eräiden henkilöiden jälkeläiset ja prinssin paljastuminen rivien välistä olivat todella tyrmääviä!

Toimittaja kyseisessä vastauksessa vain puolustelee IS:ssää, ja tuli HP jutusta sellainen olo että kyseinen akka vähättelee Pottereiden taikamaailmaa. Että kehtaavat! Häpeäisivät! >:l

30 elokuu, 2005 16:20  
Anonymous hjyftmyhyjbi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

"Minusta toimittajan teko oli silti ilkeä ja vastaus ylimielinen.

---Ei ole Seiskan asia miettiä, onkohan kaikki mahdollisesti lukeneet 6:nnen kirjan.---

Tämä juttu ei ollut seiskassa vaan ilta-sanomissa.

---Potterilla ei ole mitään väliä.Koko kirja on ilmeisesti kauhea riesa kerta siitä noin kova kohu nousee.Minä olen toimittajan puolella.tekisitte itsekin sellaisen jutun,jos palkkaa siitä saisitte--

Aika erikoista tulla arvostelemaan lukematta kirjaa. Ja toisekseen minä en olisi tehnyt juttua, en rahasta. Tai sitten olisin laittanut spoilaus varotuksen. sillähän oltaisiin selvitty koko sotkusta.Raha ei korvaa kaikkea."

Sinähän olet se Jessie sieltä Wonderful Watsonnin sivuilta,mutta oli miten oli,älä rupea valittamaan!!!!!Itse asiassa:
Lopettakaa valitus!KAIKKI!Olisipa toimittaja haukkunut kaikki oikein kunnolla,taidatte olla semmoisia Hienohelmoja jotka omasta mielestään ovat aina oikeassa ja muut väärässä.OLETTE TOSI LAPSELLISIA!KOKO POTTER ON TURHA!!!!!!!Sen takia kun tuollaiset pilaa kaiken.Puhun teistä,en toimittjasta.Antakaa naisen tehdä työnsä,hän sanoi teille nirppanokille aivan oikein!!!Minut saa bannata,mutta se ei voi olla syy,että kerroin totuuden.

30 elokuu, 2005 16:21  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

minusta on lapsellista tulla "huutamaan" potter-sivustolle potter-faneille heidän lapsellisuudestaan.

30 elokuu, 2005 16:35  
Blogger Ventus heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

öh, jos et pidä potterista niin kysyn mitä ihmettä teet täällä? Vai tulitko vaan valittamaan meille, ja sanomaan että olemme lapsellisia? höm. kenenköhän käytös tässä on lapsellista. Tulee ihan vuotiksen hakkeri mieleen. tai no mistä sitä nyt tietää minkätakia se siellä hakkeroi.
Okei en ole mitenkään kiltti, joten älkää suivaantuko, vain koska minä olen hieman... puolusteleva asiaa kohtaan josta pidän hyvin paljon.

30 elokuu, 2005 16:37  
Anonymous hjyftmyhyjbi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Kyllä pidän Potterista,mutta tuo teidän veemäinen valituksenne on aivan sanonko mistä!!!!!

30 elokuu, 2005 16:55  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

niinpä, ei sitä tarvitse rivikaupalla jankuttaa, kyllä sen tunteen voi kuvata ihan yhdellä sanalla (niinkuin jotkut ovat tajunneet). Eiköhän tämän valituksen ydin ole jo selvinnyt: "Törkeää! Spoilausmerkit ensi kerralla!" turha enää voivotella.. :/

30 elokuu, 2005 17:16  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minä en järin iloinen spoilauksesta ollut, ja olen kyllä sitä mieltä, että mielipiteensä saa sanoa. Eivät kaikki voi, eikä kaikkien tarvitsekaan, ymmärtää, minkä takia niin moni valittaa, mutta ei se tee valittamisesta lapsellista. Jos joku on eri mieltä kuin toinen, miksi leimata heitä? Kaikki ovat erilaisia, se on tosiasia. Meillä kaikilla on oma tärkeysjärjestys. Ehkeivät kaikki ymmärrä tätä valittamista, mutta mitä sitten? Kyllä jokainen osaa sanoa aivan itse, missä kulkee järkevyyden ja lapsellisuuden raja. Eri asiat ovat jokaiselle tärkeitä eikä kaikkien tarvitse niistä piitata, mutta miksei saisi kertoa mielipidettään, jos joku niitä loukkaa?

30 elokuu, 2005 17:19  
Blogger Ventus heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Aivan (sori, että olen vähän täytellyt tätä)

30 elokuu, 2005 17:40  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

---Tämä juttu ei ollut seiskassa vaan ilta-sanomissa---

No jee, tajusit kuitenkin asiani, kun sanoin ,että ei oo niiden asia selvittää, onko kaikki mahdollisesti lukeneet kirjan?

Turha itkeä kaatunutta maitoa...

30 elokuu, 2005 18:12  
Anonymous Akeya heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jos ette halua spoilata omaa lukukokemusta, älkää vierailko näillä sivuilla tai millään muillakaan HP-sivuilla ennenkuin olette kirjan lukeneet.

Turha sitä on hyökätä valittamaan ihmiselle, joka tekee vain työtään. Silleen sitä saadaan tämä paljon puhuttu tyhmien pentujen maine.

Hieman törkeä tuo toimittajan vastaus palautteeseen oli, mutta sellaisia ne ihmiset on.

"Opettajat huomio! Karttaa voi käyttää koulujen genetiikan opetuksessa"
*nauraa*
Ensin pätkä Azkabanin vankia yo-kirjoituksiin ja nyt HP-sukupuita biologian opetukseen xD

30 elokuu, 2005 19:11  
Anonymous Akeya heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Aa, ja vielä huomautus, että mie olen potteristi siinä missä tekin, eli ei tartte hyökätä mun kurkkuun, kun ette mun mielipidettä tähän aiheeseen voi muuttaa.

Harmittaa etten voi lukee tuota artikkelia :p

30 elokuu, 2005 19:13  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

En ole Potteria englanniksi lukenut, ja tuo juttu oli todellakin spoilaava. Mutta joidenkin idioottejen takia tiesin jo kyseiset asiat, mutta monen lukunautinto meni varmaan pilalle.
Typerää.

30 elokuu, 2005 20:13  
Blogger Tanis heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Pienehkö kommentointivinkki

Kommentoijat, olettehan huomanneet, että voitte kommentoida uutisia myös nimimerkillä, vaikkei teillä olisikaan Bloggerin tiliä.

Klikkaamalla "Choose an identity" -kohdasta Other-valinnan, saat esiin valinnan, jossa voit määritellä nimimerkin/nimen, jolla kommentti julkaistaan.

On huomattavasti mukavampi lukea edes nimimerkillä varustettuja kommentteja kuin kymmeniä anonymouksia. :)

30 elokuu, 2005 20:16  
Anonymous Jessie heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

--Sinähän olet se Jessie sieltä Wonderful Watsonnin sivuilta--

hmm..Enpä taida olla. En ole kyseisistä sivuista ikinä kuullutkaan. Mutta sama se.

No joo en ymmärrä mitä potterin vihaajat täällä tekevät. En minäkään sattumalta eksy moottoripyörien sivuille. Kun en niistä ole kiinnostunut.

30 elokuu, 2005 20:46  
Anonymous Tatu heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ei missään netissä sattuis olemaan tätä sukupuuta mistä tässäkin keskustelussa puhuttu? tai jotai muuta sukupuuta Potteriin liittyen.

31 elokuu, 2005 01:29  
Anonymous jhyxts heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Jaa.Oli vaan ihan sama nimimerkki.Oikein samalaisten viivojen kanssa.Turha väittää että itse ette tekisi toisin ollessanne toimittaja,aika tyhmiä olette,kerta että anna naisen tehdä työtä.LOPETTAKAA SE VEEMÄINEN VALITUS!!!!!!!!!!!!
Onneksi se nainen julkaisi sukupuun.Kertoisinko teille pari spoilausta kutosesta?No mikä ettei.Tässä:

******* menee yhteen ********* kanssa ja niin edelleen.Tässäkään ei ollut vielä mitään spoilausta.

Teki mieli tehdä tähän linkki joka osoittaa eräällä spoilaussivulle,mutta en viitsinyt.Vaikka se olisi ollut oikein.Mielipiteensä kaikilla.

31 elokuu, 2005 07:55  
Anonymous Beatrix heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ja mitenköhän se spoilaavien asioiden/linkkien laitto tähän olisi ollut oikein? Voi maailmaa ja sen lapsellisuutta. Tässäkin on keskustelu täysin karannut käsistä, itse uutinen liittyy toisten potteristien morkkaamiseen yms enää hyvin vähän.

31 elokuu, 2005 12:05  
Anonymous jhyxts heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Siten,että valittajien lukunautinto olisi todellakin mennyt pilalle.

31 elokuu, 2005 15:31  
Anonymous GolliM heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ei siinäkään ole spoileria, että sanot ******** kuoli -___-; Mutta katsoppas erään henkilön vanhempien nimiä. Huomaatko sukunimen? Siitä voi päätellä jotain kirjan juonesta ja saakin jo aika paljon selville ja tajuaa juonen jo yhdeksännessä luvussa -__-;

31 elokuu, 2005 16:09  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ensin tahtoisin huomauttaa, että ne jotka kiljuvat täällä jotain "Potter on turha"-lauseita, voisivat sulkea suunsa, sillä miksi he sitten ovat Potter-sivuilla, elleivät Pottereista välitä.
Ja minusta toimittaja periaatteessa saa juttunsa tehdä, mutta OLISI VOINUT LAITTAA SPOILAUSVAROITUSKEN!
Se olisi pelastanut monien Potter-fanien lukunautinnon. Ja sitten tuo vastauskirje. Niin ylimielisen kuuloista tekstiä, että ei voi muuta kuin hakata päätään seinään (mieluummin kyllä sen toimittajan päätä) ja olla sitä mieltä, että voisi sitä edes asiallisen vastauksen laittaa.
*Huokaus*
Toimittaja olisi voinut hieman miettiä ennen kuin meni pilaamaan useiden hp-fanien ilon. Olen sitä mieltä, että Ilta-Sanomat munasi.

31 elokuu, 2005 18:26  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minkähän takia toimittaja oli suomentanut Prinssin äidin sukunimen?! Ei varmaan siksi että lehden lukijoitten olisi vain kiva tietää mitä nimi tarkoittaa suomeksi. Jos hän ei olisi halunnut paljastaa kirjasta mitään niin... MIKSI? kysyn vaan miksi hän suomensi sen...

31 elokuu, 2005 19:16  
Anonymous mä vaa heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

henk. koht. mielipiteeni on ettei se spoilannut yhtään

31 elokuu, 2005 21:01  
Blogger Jessie heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Kaikilla omat mielipiteensä. Eiköhän tämä aihe ala olla aika käsitelty.

31 elokuu, 2005 21:07  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

...mitä siinä paljastettiin? Lukiko siinä kuka oli PVP tai kuka kuolee?

01 syyskuu, 2005 00:20  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Ei lukenut.Mutta kun nuo hörhöt haluavat valittaa asiasta,joka ei kuulu heille pätkääkään.

01 syyskuu, 2005 08:15  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

no nii... pakko sanoo teille jotka siitä nimestä valitatte että itte en edes kyseistä asiaa, kattoessani sitä karttaa, huomannu. voisko joku ystävällisesti laittaa sen nimen vielä tohon tai jotain spoilaus varotuksel. itse asias teki kyllä kerrotte juonta kun en mäkää vielä oo ees lukenu sitä kuutos kirjaa, ja te tai no eräs paljasti kuka on pvp:
Anonymous said...
Minkähän takia toimittaja oli suomentanut Prinssin äidin sukunimen?! plääp plääp. kiitos vaa lukuilon pilaamisella. onneks en tarkemmin kattonu että kenen äidistä on kyse koska tulisin mielelläni vetämään lättyyn sitä joka ton laitto. kiitos vaan ku kerroit että se jonka äidin sukunimi oli suomennettu (ehkä jopa väärin) on puoliveristen prinssi. thank you very much ja vois pitää suutasa pienemmäl! >:(

01 syyskuu, 2005 13:16  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

oli aika ylimielinen todellaki kyllä toi toimittajan anteekspyytö mutta mutta... ei ne myönnä virheitää kuitenkaa joten muuta en olis ees odottanu.

01 syyskuu, 2005 13:17  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

oli aika ylimielinen todellaki kyllä toi toimittajan anteekspyytö mutta mutta... ei ne myönnä virheitää kuitenkaa joten muuta en olis ees odottanu.

01 syyskuu, 2005 13:17  
Anonymous Pat Bateman heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Siis.. Toisin sanoen... Täällä ollaan vihaisia, koska lehti spoilasi jotain millä ei ole väliä? Älkää nyt viitsikö. Vaikuttaa siltä, että te täällä kiukuttelette vain siksi, että se on hauskaa.

01 syyskuu, 2005 14:03  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

munkin mielest toi on ihan turhan päivästä,lapsellista ja ennen kaikkea pikkumaista pilkunviilausta ja naurettavaa vikinää.siis onko hirveetä,jos joku vähän kertoo pikkuasioita,kuten nimiä ja sen semmosta...jos haluaa vältellä kaikkia pikku-"spoilauksia" niin menkööt vaikka pohjois-tai etelä navalle asumaan,sillä näitten spoilausten näkeminen on väistämätöntä,ja te kaikki tiesitte sen jo kauan ennen 6.kirjan ilmestymistä

olen puhunut,ja vaivun takaisin pimeyteen pelaamaan pokeria pirun,zombien ja vamppyyrin kanssa =) =(

01 syyskuu, 2005 14:39  
Anonymous hermy heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minusta on alkanut tuntua että tämän aiheen kommentoiminen vain lisääntyy päivä päivältä. En tajua miksi, minusta tätä on jo ihan tarpeeksi käsitelty joten se siitä. Ei yksi hieman-kuudetta-potteria-spoilaava -juttu koko maailmaa kaada. Iltis on iltis ja Potter on Potter. Eiköhän jo annettas olla.

01 syyskuu, 2005 14:56  
Anonymous jdsafbv heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

VOI PEE KUN TE OLETTE LAPSELLISIA!Tuollaisten tosikkojen ei kannattaisi mitään Potteria lukeakaan!!!!!!HANKKIKAA ELÄMÄ!!!

01 syyskuu, 2005 15:02  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Lpaselliasia tässä ovat kyllä sinä ja toimittaja >_>

01 syyskuu, 2005 21:02  
Anonymous onjtigöj heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Toimittaja on aivan oikeassa.Eiköhän hän tiedä 10 kertaa paremmin kuin te,miten toimittajan pitää toimia saadakseen palkkaa.

01 syyskuu, 2005 21:30  
Anonymous potterholic heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Hanki itse elämä ja lopeta potteristien morkkauks, niin teet hyvin. "Tällaiset tosikot", niin kuin sinä asian ilmaiset, eivät pitäneet artikkelista, koska siinä paljastettiin asioita (pari spoilausta) , eikö sinustakin olisi kivempi lukea kirja, josta et tiedä kaikkea jo valmiiksi?

01 syyskuu, 2005 22:05  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Haluan tietää kaiken.Mutta se ei ole toimittajan vika,että olette niin herkkähipiäisiä.

02 syyskuu, 2005 14:56  
Anonymous potterholic heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

todellako?? no se on oma ongelmamme/ongelmani, eli mitä se sinua hetkauttaa??

02 syyskuu, 2005 15:53  
Anonymous Ezzukka heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Artikkeli on näköjään tehnyt tehtävänsä. Se on saanut ihmiset keskustelemaan asiasta, mikä näkyy erittäin hyvin myös tällä kommenttipalstalla. Tomittaja voi olla erittäin tyytyväinen itseensä, kun sai ihmiset kiinnostumaan. Eikös se ole journalismin yksi pääasia.

02 syyskuu, 2005 18:38  
Anonymous Anonyymi heitti meitä pöllöllä ja sanoi...

Minun mielestäni toimittaja esitti anteeksipyytönsä oikein asiallisesti... :/ jos minä olisin kyseinen toimittaja, tekisin työtäni ja sitten tulisi kauheita valituksia jostain pikkujutuista, niin varmasti itsekin heittäisin perään jotain: "Elämä on hauskempaa kun sitä ei ota liian vakavasti" -juttua... tietenkin spoilerivaroitus olisi ollut kätevämpää mutta haloo!!

03 syyskuu, 2005 10:07  

Lähetä kommentti

<< Kotiin